Effektiv trappetrening - gir styrke og utholdenhet

10.06.2017 - 11:21 4 kommentarer

Finn deg ei lang trapp for helgens treningsøkt. Eg lover at du blir støl både i legger og lår om du tar i. Det kjenner nemlig eg (og de andre jentene) som trente i trappa på Kjelsås i går veldig godt. Auch!

217 trappetrinn. 10 ganger. Opp. Ned.

Progressivt.

Det brenner i lårene og du blir andpusten. Melkesyra kommer brått. De siste turene nedover kjenner du virkelig at lårene skjelver og at du har lyst å gå sidelengs ned.

Skikkelig bra trening med andre ord! Både for gravide, mosjonister og toppidrettsutøvere er trappetrening ein veldig skånsom måte å trene intensitet. For meg som er gravid og plaget med kynnere funker det dårlig å løpe fort om dagen. Det beste er rolig løping (de dagene det funker). Evt løping i motbakke for å få opp pulsen. Trappetreningen er sånn sett super for eg trenger ikkje høge farten før intensiteten kommer opp mot terskel (og over om eg ønsker). Så til dere kommende mødre der ute. Prøv å gå/jogge i trapp og sjekk sjølv!

God økt! Og gled dere til å kjenne hvor godt det tar på musklene ;)

4 kommentarer

Randiannette

11.06.2017 kl.16:07

Genialt. Jeg blogget akkurat om hva man kan trene sammen med en venn. Trening kan gjøres over alt, bokstavelig talt :)

Ingvill Måkestad Bovim

12.06.2017 kl.14:23

Randiannette: perfekt å trene sammen med noen! Har også en artikkel på det som kommer :) Lettere å komme seg ut og å presse seg sammen med noen!

Denim Demon

12.06.2017 kl.23:15

Hei.

Hvor er disse trappene på bildet? Forslag til bra trapper utendørs i Bærum? Evt Oslo?

DD

Ingvill Måkestad Bovim

13.06.2017 kl.13:14

Denim Demon: Disse er på Kjelsås opp mot Grefsenkollen. Supre for å trene i. Holmenkollen er jo også veldig bra:)

Skriv en ny kommentar

hits